Więcej niż talerz

przez TastePoland - Voytek
0 komentarz

Słyszeliście o DISGUSTING Food Museum w Malmo, gdzie pokazują 80 najbardziej obrzydliwych produktów spożywczych lub potraw z całego świata? A może o sardynkach w puszce za 30 EUR sprzedawane jako pamiątki? A może o noclegu w beczce po porto zaaranżowanej na luksusowy apartament w środku winnicy?

turystyka kulinarna taste poland innowacja mieszkanie

Dziś jedzenie staje się atrakcją równą znanym dziełom sztuki czy cudom przyrody. Nawet jeśli nie jest to główny motywator do podróży, to często staje się tą kropką nad przysłowiowym „i” jeśli chodzi o ostateczny wybór. Prosty przykład –  narty w Alpach – to często wybór pomiędzy nasłonecznionym włoskim stokiem z Bombardino i Aperol Spritz a gluhwein w Austrii.

Nie ma co się oszukiwać wszyscy muszą coś jeść, ale coraz większa rzesza, chce również przeżywać!

Kulinaria dziś już wychodzą z kuchn, a turystyka kulinarna staje się faktem.

turystyka kulinarna taste poland danie soljana definicja

Najnowsza definicja turystyki kulinarnej zaproponowana przez World Food Travel Association pokazuje, niezmiernie ważny aspekt tego rodzaju działań. Zgodnie z nią – podróż kulinarna to podróż po smaki miejsca by je poznać i zrozumieć. To wyjątkowa okazja by sprzedać nie tylko posiłek, ale również historię regionu, jego produktów, wyjątkowych smaków, czy metod produkcji.

Może odbywać się to w restauracji, czy barze. Jednak coraz częściej chcemy poznawać historię na wycieczkach kulinarnych po mieście lub podczas zajęć w szkołach gotowania. Dziś jedzenie rozpala umysły różnych grup – stąd też i wizyty zarówno w gwiazdkowych restauracjach jak i zwykłych barach, które serwują lokalne specjały często z lokalnymi napojami.

turystyka kulinarna taste poland w piekarniturystyka kulinarna taste poland muzeum piernikaturystyka kulinarna taste poland winnica sandomierska

Idealnym miejscem do przekazania historii są rozmaite spotkania z producentami. Zarówno na targach żywności jak i bezpośrednio w miejscu wytwarzania produktu. Często pełne historii właścicieli i anegdot związanych z wytwarzaniem i recepturami.

Nie bez znaczenia są również kulinarne pamiątki, którymi obdarowujemy naszych bliskich po powrocie. Kiczowate figurki, czy inne gadgety coraz częściej zastępowane są autentycznymi produktami kulinarnymi z którego słynie dany region! Ostatnie odkrycie w Portugali pokazuje, że ze zwykłych sardynek (1,5 EUR) w markecie, można zrobić produkt marketingowy odpowiednio go opakowując i sprzedając od 7 EUR w górę.

turystyka kulinarna taste poland comur obidos sklep shopturystyka kulinarna taste poland produkty innowacja

Dobrze przygotowana oferta dla turysty kulinarnego… to samonapędzająca się machina.

Zadowolony turysta, poprzez swą aktywność w social mediach – pokazuje nas swoim przyjaciołom i znajomym… a od tego już pierwszy krok by pozyskać kolejnych klientów. Pamiętajmy o tym tworząc doświadczenia… tylko te wyjątkowe i niezapomniane mają moc rażenia!

Turystyka kulinarna to nowy sposób na wyróżnienie miejsca, czy kierunku, ale co najważniejsze ma zbawienny wpływ na lokalną ekonomię. Dobrze zorganizowana daje szansę na uczciwy zysk wielu, który tworzą doświadczenie turystyki kulinarnej.

 

Gdybyście potrzebowali Państwo potrzebowali konsultacji, czy pomocy przy budowaniu strategii – ZAPRASZAM DO KONTAKTU. Mam ponad 20letnie doświadczenie w budowaniu strategii marketingowych marek. 

0 komentarz

Sprawdź również:

Pozostaw komentarz